page logo

Šampionát na Slovensku lámal rekordy! UEFA nešetrí slovami chvály

02.07.2025

BRATISLAVA (SFZ) – Nedávno skončené majstrovstvá Európy hráčov do 21 rokov priniesli nielen športový, divácky, ale aj organizátorský úspech. Prvýkrát v histórii sa uskutočnili vo formáte 16 krajín pod organizátorskou taktovkou jednej krajiny – Slovenska, a priniesli rekordné čísla čo sa týka návštevnosti na štadiónoch aj televíznej sledovanosti.

20250702futbal-sfz-tk-4142014.jpg

zdroj: TASR

Išlo o najväčšie futbalové podujatie, aké môže Slovensko reálne organizovať. „Máme za sebou podujatie v ôsmich mestách za účasti 16 tímov a na základe spätnej väzby sa stretlo s pozitívnym ohlasom tak od UEFA, ako aj tímov jednotlivých účastníckych krajín, divákov, verejnosti, na čo môžeme byť právom hrdí. Týka sa to nielen turnaja, ale aj prípravy, ktorá trvala dva a pol roka,“ uviedol na tlačovej konferencii na pôde Slovenského futbalového zväzu generálny sekretár SFZ Peter Palenčík.

Organizátorom šampionátu bola UEFA v spolupráci so SFZ a jej dcérskou spoločnosťou SFZ Event. Na organizačnom zabezpečení sa podieľali partneri, inštitúcie, mestá, dobrovoľníci, bezpečnostné zložky, ktorým vyslovuje SFZ obdiv a veľkú vďaku. 

„Divácka kapacita štadiónov na zápasy sa zaplnila na viac ako 80 percent. Šampionát mal úžasnú atmosféru, tá žiarila z každého mesta, štadióna a zanechal tým silný odkaz. To bola pridaná hodnota turnaja,“ zdôraznil Peter Palenčík.

Ďalšie dáta uviedol riaditeľ marketingu SFZ Lukáš Donoval: „Kapacita štadiónov bola 358 393 miest, diváci zaplnili 291 374 sedadiel. Návštevnosť dosiahla rekordné číslo v histórii šampionátov – 82,4 percenta.“

Uviedol aj ďalšie rekordné čísla týkajúce sa televíznej sledovanosti. „Podľa predbežných dát zo správy UEFA televízna sledovanosť presiahla 120 miliónov divákov, čo je nový rekord šampionátu. “

Šampionát pod taktovkou Slovenska chváli i UEFA

Tohtoročný šampionát bol podľa UEFA nielen doposiaľ najúspešnejší, ale stanovil tiež nové štandardy v príjmoch zo sponzorstva a prilákal rekordný počet partnerov. Propagáciu turnaja podporili aj významné značky ako Adidas, BYD, Hisense či EA FC. Národnými partnermi boli spoločnosti Avis, Lidl, Pepsi, rádio Expres, Slovak Lines, Sportnet a Telekom.

„Sme nadšení z výnimočnej sledovanosti tohtoročných majstrovstiev Európy do 21 rokov. Tento úspech bol možný nielen vďaka vysokokvalitným zápasom a talentovaným hráčom na ihrisku, ale aj vďaka vynikajúcej spolupráci s našimi vysielacími a komerčnými partnermi. Vďaka ich podpore sme zážitky z turnaja sprostredkovali globálnemu publiku a dosiahli rekordný sponzorský program. Je to skutočný míľnik pre túto súťaž,“ tvrdí marketingový riaditeľ UEFA Guy-Laurent Epstein.

2222661817.jpg
2222652843.jpg
2222140130.jpg
Slovakia v Spain - UEFA European Under-21 Championship 2025 Group Stage (2).jpg
England v Germany - UEFA European Under-21 Championship 2025 Group Stage (8).jpg
Germany v Italy - UEFA European Under-21 Championship 2025 Quarter-Final (13).jpg
Denmark v France - UEFA European Under-21 Championship 2025 Quarter-Final (12).jpg
Spain v England - UEFA European Under-21 Championship 2025 Quarter-Final (6).jpg
Portugal v Netherlands - UEFA European Under-21 Championship 2025 Quarter-Final (6).jpg

Šampionát na Slovensku v číslach

PREDAJ VSTUPENIEK

-           Počet predaných vstupeniek – 295 524

-           Naplnenosť štadiónov – podľa predaja – 82,4 %

-           Počet divákov zo Slovenska – 175 422

-           Počet divákov zo zahraničia – 115 952

SLEDOVANOSŤ ŠAMPIONÁTU

-           Rekordný záujem o šampionát – celková globálna sledovanosť dosiahla 120-miliónov divákov

-           Nemecko – kumulatívna sledovanosť 23-miliónov divákov (4,5 násobný nárast)

-           Anglicko – kumulatívna sledovanosť 8-miliónov divákov, finálový zápas bol najsledovanejším zápasom hráčov do 21 rokov v histórii

MÉDIÁ

-           Spolu počet akreditácií pre médiá (okrem vysielateľov a ich tímov) – 288

-           Píšuci novinári - noviny & online – 139

-           Fotografi – 89

-           TV štáby mimo vysielateľov – 60

-           Počty novinárov podľa krajín – SVK – 93 / ROM – 31 / GEO – 30 / POL – 25 / GER – 22

-           Najviac novinárov na zápasoch

o  M31 (Finále) ENG-GER: 88

o  M10 SVK-ITA: 64

o  M17 ROU-SVK: 64

o  M05 CZE-ENG: 62

o  M22 ENG-GER: 62

-           Počet vysielateľov – 33

ZDRAVOTNÍCI

-           Zdravotnú starostlivosť na šampionáte zabezpečovalo 315 zdravotníkov, zdravotnú starostlivosť zabezpečovala spoločnosť AP Rescue

-           Počas 24 dní záchranári ošetrili 83 pacientov, pričom prevoz do nemocnice si vyžiadalo deväť z nich

-           Medzi ošetreniami dominovali drobné poranenia, kolapsy z dehydratácie, nasledovali infarkt myokardu a ošetrenia hráčov

DOBROVOĽNÍCI

-           1008 aktívne zapojených dobrovoľníkov na štadiónoch

BEZPEČNOSŤ

-           Na zabezpečenie turnaja bolo potrebných viac ako 2500 členov usporiadateľskej služby a SBS

-           v priemere bolo na jeden zápas nasadených 238 usporiadateľov a SBS

-           najviac usporiadateľov a SBS bolo nasadených v Bratislave 362, najmenej v Trenčíne 176

ŠPECIÁLNE ÚLOHY - DETI

-           Hráčske doprovody – 713 (na zápasy SK od partnera Lidl, na ostatné zápasy kluby / grassroots projekty – Dajme spolu gól)

-           Stredový kruh – 775 – viac ako polovicu tvorili deti z detských domovov

-           Podávači lôpt / vlajkonosiči – 372 – z amatérskych klubov

HOSPITALITY & VIP

-           Množstvo obslúžených ľudí – spolu 36478

-           Najviac obslúžených ľudí – BA – 10108, druhá DS – 5107, tretie KE – 4952

DOPRAVA

-           Tímové jazdy autobusmi – transfery – spolu 236-krát (z toho 6 x zahraničie)

-           Zástupcovia UEFA / rozhodcovia / hostia – spolu viac ako 300 transferov

- 250 446 kilometrov najazdených na služobných autách zástupcami organizačného výboru

AKREDITÁCIE

-           Celkovo žiadostí o akreditácie – 9283

-           Počet odovzdaných akreditácií – 8608

-           Policajnou lustráciou prešlo – 4995